ISO 9001:2015
System Zarządzania Jakością to już nie tylko procedury, TO szerokie działanie na PROCESACH BIZNESOWYCH.
Nowa norma ISO 9001:2015 oczekuje nowego podejścia, aby z jej wdrożenia nie osiągnąć tylko minimum ale aby móc wdrożyć całe 100% wartości dodanej z szerokiego wachlarza podejścia procesowego.
Tak szeroki zakres normy umożliwia:
- spójne z celami biznesowymi,
- identyfikacją punktów krytycznych,
- implementacją rozwiązań maksymalizujących redukcję kosztów
wdrażanie nowatorskich systemów zarządzania jakością produkcji i usług oraz HR.
Dzięki takiemu podejściu otrzymujemy szansę dla zrównoważonego rozwoju organizacji, na tle spójnej polityki personalnej.
Jestem certyfikowanym Pełnomocnikiem Zarządu ds. Systemu Zarządzania Jakością wg nowej normy ISO 9001:2015.
Certryfikat TÜV SÜD Polska Sp. z o.o. nr 1246/AKD/2017.
Priorytetem jest określenie celu istnienia organizacji oraz wewnętrznych jak i zewnętrznych czynników, które istotnie na nią wpływają.
Nowa norma ISO 9001 proponuje szersze podejście do kontekstu organizacji, czyli podejście PROCESOWE.
Ma to na celu umożliwienie bardziej spójnego zarządzania procesami w organizacji. Wśród nowych wymagań znajduje się określenie wejść i oczekiwanych wyjść dla każdego procesu, przypisanie dla procesów odpowiedzialności i uprawnień, określenie ryzyka związanego z procesami oraz szans dla ich doskonalenia.
Aktualnie norma to już nie procedury ale działanie na procesach biznesowych, które zapewniają "efekt domina" w strukturze:
- Kontekst organizacji
- Przywództwo
- Planowanie
- Wsparcie
- Realizacja
- Ocena wyników
- Doskonalenie